Styly tanců a cvičení

Pole dance

Pole dance neboli tanec na tyči je spojením tance a akrobacie za použití vertikálně ukotvené tyče. Pole dance je výzva, mnohdy velká dřina, ale především zábava. A proč nás to vůbec tak baví? Protože milujeme ten pocit volnosti, když se při tanci proletíme kolem tyče. Díky pole dance se naučíte pracovat se svým tělem a důvěřovat mu, vytvoří se vám krásné štíhlé svaly a zformuje postava. Naučíme vás jak se postavit k fyzickým výzvám a pokořit je. Nemusíte se obávat, že je pole dance příliš náročnou záležitostí. Naše lekce jsou koncipovány tak, abychom vás postupně a pečlivě provedli od těch nejjednodušších pozic a prvků k těm složitějším. A jelikož pole dance považujeme za spojení sportu a tance, nikoliv jen za sportovní disciplínu, nesoustředíme se na pouhé provedení jednotlivých prvků, ale také na to, abyste se u nás naučili jednotlivé prvky propojovat, zlepšili držení těla a dodali svému pohybu ladnost.

Co s sebou na lekci?

Pro začátečnice jsou ideální legíny a tílko, od poloviny kurzu Z1 jsou vhodné kraťásky (lektorka vám včas řekne). Pokročilé tanečnice potřebují kraťásky a sportovní top/podprsenku. Boty netřeba, tančíme bosé. Zejména v zimním období si na rozcvičku a závěrečné protažení teplejší oblečení (legíny a mikinu). S sebou doporučujeme pití a z hygienických důvodů i vlastní malý ručník na otírání tyče.

Flirt dance

Flirt dance je vhodný pro každou ženu či dívku, která se chce ladně pohybovat, zlepšit držení těla a s potěšením se na sebe podívat do zrcadla. Flirt dance vychází z orientálních a latinskoamerických tanců, ale také z S Factoru, který je součástí tohoto kurzu. Flirt dance je specifický v možnosti využití různých rekvizit. Nebudou tedy chybět hodiny zaměřené na flirt dance se židlí, boa, hůlkami či rukavičkami. Těchto kurzů se nemusí bát ani ženy, které nikdy netančily. Nejde o to za každou cenu trhat rekordy a tvářit se rádoby sexy. Naším cílem je, abyste z hodin odcházela spokojená a odreagovaná, abyste si začala více věřit, objevila svoji vnitřní krásu a nechala ji skrze tanec vyplout na povrch.

Co s sebou na lekci?

Doporučujeme legíny a tričko, případně tílko. Obuv není potřeba.

LÉTACÍ JÓGA

Pokud budete pátrat, co se pod tímto pojmem skrývá, pravděpodobně najdete, že se jedná o moderní komplexní cvičební systém na závěsných sítích, který převzal principy některých pozic z klasické jógy. Našimi slovy je létací jóga relaxace, protažení a posílení celého těla v jednom. V rámci jedné lekce se v mírně pohupující síti stačíte protáhnout, zaposilovat si s vahou vlastního těla, procvičit si hluboký stabilizační systém a vyzkoušíte si, jaké je to vzepřít se gravitaci a pověsit se na síť hlavou dolů – pak už jen necháte endorfiny, aby vykonaly své a po závěrečné relaxaci budete domů odcházet s úsměvem na tváři. Na lekci respektujeme svoje hranice a nic nelámeme přes koleno, pozice jsou uzpůsobeny vašim aktuálním potřebám. Lekci co lekci budujeme hlubší povědomí o tom, co se vlastně s naším těle ve vzduchu děje. Doporučujeme nad pozicí moc nepřemýšlet, nezaměstnávat tolik hlavu a nechat se unášet průběhem lekce. Jsou to všechno přirozené pohyby, které tělo zná a pokud byste měli pocit, že je tělo nezná, tak si musí pouze vzpomenout.

Co s sebou na lekci?

Cvičíme v legínách či 3/4 kalhotách, v tričku s krátkým rukávem a v ponožkách (podpaží a chodidla musí být z hygienických důvodů zahaleny). P.S.: Neberte si s sebou prosím jakékoliv šperky či kovové doplňky (pírka, sponky, skřipce, řetízky, náušnice, náramky, hodinky, prstýnky, piercingy atd.), jakýkoliv kov či ostrý plast (zipy a druky na oblečení). Vhodný oděv a absence kovových, plastových či jiných ostrých předmětů jsou klíčové pro účast na lekci.

AERIAL HOOP

Aerial hoop, neboli akrobacie v závěsné obruči, je původně cirkusové umění, které se nyní přesouvá do tanečních studií. Stejně jako pole dance a létací jóga i aerial hoop spadá do kategorie vzdušné akrobacie. Cvičení na kruhu je skvělé pro budování síly, flexibility a zlepšení rovnováhy. V rámci lekcí začínáme od nejjednodušších pozic ke složitějším, a to vše ve spojení s posilováním a protahováním na kruhu i mimo něj. Výška zavěšeného kruhu je vždy uzpůsobena vaší výšce a schopnostem. Na jednom kruhu cvičí maximálně dvě klientky.

Co s sebou na lekci?

Oproti pole dance cvičíme oblečené - ideálně v legínách a tílku či tričku, oblečení by nemělo být příliš volné. Legíny, tílko/tričko, ručník.

FITNESS DANCE

V rámci lekce fitness dance se nejprve budeme věnovat tzv. bodybuildingu (protažení, posílení a flexibilita svalů) a následně navážeme taneční choreografii v různých stylech (street dance, latino lady – samba, cha cha, jive, tango, salsa a ukážeme si i jazz dance). Hodiny jsou vhodné pro začátečníky i pokročilé.

Co s sebou na lekci?

Tepláky, legíny, tričko. Taneční obuv v začátku není třeba.

PILATES

Na pilates posílíte přesně ty svalové skupiny, které používáme při pole dance, protáhnete celé tělo a zvýšíte tak svou ohebnost. Pilates je skvělé kompenzační cvičení k pole dance a jak Radka říká: „Po každé odučené lekci pilates se vždy cítím, vyšší, štíhlejší a tak nějak hezčí :-).“ Lekce jsou vhodné pro všechny, zkušenosti s pole dance nejsou podmínkou.

Co s sebou na lekci?

Legíny a tričko. Obuv není potřeba.

HEALTH DANCE

Health dance je zcela nový druh tance, vytvořený pro děvčata s vadným držením těla, nebo lehčí skoliózou. Využívá prvků z několika známých tanečních stylů, jako je latina, orient, flirt dance, nebo S Factor. Tyto prvky jsou vybrány tak, aby prospívaly zdraví, tedy nepřetěžovaly namáhané struktury pohybového ústrojí, ale naopak stav svalů a vaziva u mladých lidí zlepšovaly. Důležité je, aby byl tanec zábavný a aby do určité míry nahradil nezáživné cvičení, k němuž se jen těžko nachází pozitivní citová vazba. Léčebný efekt je sledován lékaři a fyzioterapeuty a speciálně školenými instruktorkami tance. Kurzy jsou rozděleny na mladší dívky (9-13 let) a starší dívky (14-18 let).

Předností tohoto kurzu je možnost individuálního přístupu – korekce při cvičení dle aktuálního zdravotního stavu. Pro zajištění individuálního přístupu je vhodná (nikoliv nutná) odborná konzultace s lékařem zařízení MUDr. Karel Pitr – soukromá praxe rehabilitační a fyzioterapeutická: +420 377 530 444. Tato konzultace je v rámci kurzu zdarma.

Co s sebou na lekci?

Legíny a tričko. Obuv není potřeba.

Pole Story Facebook Messenger